wtorek, 15 kwietnia 2014

Czas na świąteczne kartki

Wysłane?
Wysłane. Ja swoje już wysłałam, choć co roku zabieram się do tego jak ślimak.
W tym roku postanowiłam nauczyć Michała świątecznych tradycji. Ja swoje kartki wysyłam do swoich krewnych i znajomych, do swoich bliskich, Michaś natomiast będzie wysyłał do swojego kuzynostwa. A ponieważ dzieci najbardziej cieszy zabawka i coś słodkiego (nie zaś karteczka) postanowiliśmy dołączyć do kartek właśnie coś, co ucieszy.
Zaczęliśmy od jajek zrobionych na balonie owiniętym włóczką namoczoną w kleju.


Wybieraliśmy różne kolory włóczek, zamiast trzech jaj wyszło nam siedem, będzie jeszcze dla babci i dziadka, jak również dla Michała. Pierwszy raz rzuciłam się na coś takiego, nie byłam pewna, co z tego wyjdzie. przed owijaniem nadmuchanego balona napchaliśmy do niego (ile tylko mogliśmy) czekoladowych jajeczek na osłodzenie świąt.
Potem zabraliśmy się za własnoręczne robienie pianek marshmallow. Miały być okrągłe, w kształcie króliczych ogonków. Zakupiłam foremki, woreczki celofanowe do zapakowania, przestudiowałam przepis. Pierwsza próba nieudana, przegrzaliśmy syrop cukrowy, zamiast pianek wyszła nam twarda kulka z karmelu. Obejrzeliśmy zatem kilka filmów na Youtube pokazujących technikę wykonania tego cuda i ....
udało się! Następnym razem byłam czujna. Robiliśmy całą rodziną, Michał odmierzał składniki (zarówno na wadze kuchennej jak i w pojemniku z naznaczoną miarką ml), ja sterczałam przy garnku i pilnowałam, żeby znów nie wyszedł karmel, tata miksował składniki. Pianki wyszły ku naszemu zdziwieniu wyśmienite.


Prac ręcznych Michał nie lubi, więc kartki robiliśmy na raty. To tylko trzy, dla dzieci. Są jeszcze dwie (te akurat Michał robił z zapałem), dla babci i dziadka oczywiście. 


Do tego wszystkiego dołączymy prezentowane już wcześniej króliczki (zajączki?).
Te akurat zrobione w całości przeze mnie.


Dziś wszystko będzie zapakowane w celofan, w kartonik i zaniesione na pocztę. Ciekawam, co poczta z tym pocznie i w jakim stanie przygotowane prezenty dotrą do adresatów.

Wesołych Świąt!
Lidka

2 komentarze:

  1. Cudowne prezenty :-) Wspaniałe pomysły na obdarowanie najbliższych :-)
    Własnoręcznie robione pianki - rewelacja!
    Króliczki cudowne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń